Algemene voorwaarden

 

1    Inleiding

Als je ergens een product koopt, wil je natuurlijk wel weten waar je aan toe bent. Hoe koop je het product, zijn er verzendkosten, wat is de levertijd, maar ook of je het product mag terugsturen als je het toch niet wilt hebben. Al deze informatie wordt weergeven in algemene voorwaarden. Dit is bijna altijd een document met veel juridische termen waardoor het saai is en behoorlijk onleesbaar.

Wij willen je ook graag alles vertellen over winkelen bij BikiniRif. Maar dan in begrijpelijke taal. We proberen natuurlijk volledig te zijn, maar kunnen altijd iets missen in onze beschrijving. Laat het ons vooral weten als onze voorwaarden beter kunnen.

 

2    Identiteit van de ondernemer

Wij zijn BikiniRif en je kunt ons op verschillende manieren bereiken:

       per e-mail:        info@bikinirif.nl

       per post:           Postbus 45
                                 1230 AA Loosdrecht 

       via Twitter:       @bikinirif

       via Facebook:  facebook.com/bikinirif.webshop

En bellen? We kiezen ervoor om jou te bellen als je dat wil. Anders kunnen we namelijk moeilijk aangeven wanneer we bereikbaar zijn.  Maar als je ons een e-mail stuurt, reageren we snel. Vaak nog dezelfde dag, maar het kan ook wel eens de volgende dag zijn.


Verder hebben we nog de volgende gegevens:

       Kamer van Koophandel:          60053429

       BTW-identificatienummer:       NL174330777B01

       bankrekeningnummer:             NL89 KNAB 0722 5750 68


3    Waarom deze voorwaarden?

Dat je dit leest is een goed teken. Dat betekent dat je de algemene voorwaarden hebt gevonden op de site. En dat is ook precies onze bedoeling. In deze voorwaarden staat namelijk wat je van ons mag verwachten en wat we voor je doen. Maar ook wat we van jou verwachten. Maar natuurlijk alleen als je iets bij ons koopt of hebt gekocht. Dat is eigenlijk wel logisch, toch?

Het gebeurt wel eens dat we aparte voorwaarden aanbieden bij een product. Deze algemene voorwaarden gelden dan ook. Aan ons de uitdaging de verschillende voorwaarden elkaar niet te laten tegenspreken. Maar mocht dat per ongeluk toch gebeuren, dan geldt altijd voor jou de meest gunstige.

En verder…willen we graag dat je met plezier bij ons zoekt, vindt en koopt. En veel plezier beleeft aan je aankoop. Maar natuurlijk zien we je ook graag terugkomen en hopen we dat je je ervaringen deelt met je vrienden.
 

4    Ons aanbod

Alles wat we aanbieden staat zo nauwkeurig mogelijk beschreven op de site. Je ziet van alle producten één of meerdere foto’s. Met deze foto’s krijg je een goede indruk maar in het echt kan het altijd iets afwijken. Overal wordt de prijs aangegeven waarvoor je het op dat moment kunt kopen. En je ziet wat de verzendkosten zijn. Dat laatste is makkelijk, want onze verzendkosten zijn een vast bedrag. Ook lees je of je kunt terugsturen of ruilen en op welke wijze.

We zorgen ervoor dat de aangeboden producten op voorraad zijn. Ook dat staat er – per maat - bij vermeld. Maar het kan altijd gebeuren dat een product sneller verkoopt dan de vermelde voorraad op de site. In dat geval laten we je snel weten of er nog een nieuw exemplaar op voorraad komt.

 
5    De overeenkomst

Je doet online zaken met ons in een veilige webomgeving. Je ziet dat in het adres van de site terug door middel van de https-aanduiding. Dat is het kenmerk van een beveiligd internet adres.

Als je een bestelling bij ons doet en betaalt, sluit je met ons een koopovereenkomst. We bevestigen dit per e-mail. Daarna kun je je bestelling via je eigen account op onze site volgen zodat je weet wanneer het wordt bezorgd.

We sturen met je bestelling alle informatie mee die je nodig hebt. Over het product, het gebruik ervan maar ook wat je moet doen als je het wil terugsturen. Maar op de site vindt je ook veel informatie. Hoewel je bestellingen in je account worden bewaard, raden we je aan ook de bon te bewaren.


6    De prijs

We hebben hiervoor ons aanbod al beschreven. Over de prijs kunnen we nog vermelden dat deze altijd inclusief BTW is.

 

7    Conformiteit en Garantie

Je koopt bij ons een goed product en mag kwaliteit verwachten. Is er toch iets aan de hand, dan overleggen we met je hoe we het kunnen oplossen. We volgen hierbij altijd de wet. Je leest hier mee over op www.consuwijzer.nl.

 

8    Levering en uitvoering

We zijn zuinig op onze klanten en willen je zo goed mogelijk van dienst zijn. Als je een product bestelt, versturen we die de volgende werkdag. We maken gebruik van PostNL en versturen altijd aangetekend. Zo weten wij maar ook jij zeker dat de bestelling bij jou terecht komt. De kosten voor deze verzending verdelen we. Jij de helft, wij iets meer dan de helft.
Bovendien kun je je bestelling online volgen. Een pakket via PostNL wordt in principe binnen 2 dagen bezorgd, maar wij kunnen dit natuurlijk niet garanderen.

Mocht je je bestelling beschadigd of helemaal niet ontvangen, dan is dat onze verantwoordelijkheid. Informeer ons wel zo snel mogelijk hierover.

Is jouw bestelling niet meer op voorraad, dan nemen we contact met je op. Je kunt dan kiezen of je je geld terug wil, of een andere bestelling wil plaatsen.

 

9    Betaling

Je hebt in onze webshop meerdere betalingsmogelijkheden. Kies je voor directe betaling (iDeal, PayPall, MrCash, SofortBanking) dan verwerken wij je bestelling ook meteen. Kies je voor vooruitbetaling, dan verwerken wij je bestelling zodra je betaling bij ons binnen is. Je kunt dit volgen via je account in onze webshop.

Gaat er iets niet goed met je betaling? Laat het ons dan alsjeblieft weten.

 

10a    Herroepingsrecht bij levering

Voldoet je bestelling niet aan je verwachtingen, dan mag je het terugsturen. Je ‘herroept’ dan je aankoop. Stuur ons in dit geval binnen 3 dagen nadat je je bestelling hebt ontvangen, een e-mail. Geef hierin kort aan waarom je het terugstuurt. En iedere reden is goed! Na jouw e-mail willen we je retourzending binnen een week ontvangen. Dus totaal uiterlijk 10 dagen nadat je je bestelling hebt ontvangen.

 

10b    Verzendkosten en terugbetaling bij herroeping

Als je het product terugstuurt, zijn de verzendkosten voor jouw rekening. Je stuurt het ook op eigen risico terug. Mocht de verzender – PostNL bijvoorbeeld – besluiten het niet bij ons te bezorgen, dan kunnen wij verder niks voor je doen.
Als wij het product hebben ontvangen, informeren wij je en betalen zo snekl mogelijk, maar in ieder geval binnen 30 dagen het aankoopbedrag terug. Lees alleen wel even het volgende.

 

10c    Uitsluiting herroepingsrecht

Het is mogelijk dat wij het aankoopbedrag niet (volledig) terugbetalen. Wanneer is dat?

  • we ontvangen het product niet binnen 10 dagen retour
  • je hebt niet voldoende postzegels geplakt op de zending
  • het product is gepast zonder ondergoed
  • er ontbreken labels
  • het product is niet compleet
  • de originele verpakking ontbreekt
  • het product is niet schoon of beschadigd (tenzij je hebt laten weten dat je het product al beschadigd ontving)

We nemen in dit soort gevallen contact met je op om het te bespreken.

 

11      Klachtenregeling

Een klacht betekent dat je niet tevreden bent en dan vinden we vervelend. We ontvangen daarom graag zo snel mogelijk je klacht. Na ontvangst nemen we contact met je op. Hierdoor weet je dat we je klacht hebben ontvangen en ermee aan de slag gaan. We willen je klacht altijd graag oplossen en blijven met je in contact tot het is opgelost.

 

Mocht je na de oplossing alsnog niet tevreden zijn, laat het ons dan ook weten. We gaan dan opnieuw naar je klacht kijken. Ben je wel tevreden, dan horen we het ook graag.

 

12      Privacy

Je mag van ons verwachten dat we je privacy respecteren. We gaan zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om en gebruiken deze niet voor andere doeleinden dan waarvoor je ze hebt opgegeven. En heb je het gevoel dat er iets niet klopt met het gebruik van je gegevens? Laat het ons dan direct weten op info@bikinirif.nl.

 

13      Aanvullende of afwijkende bepalingen

Hier laten we het bij. We denken dat je hiermee wel voldoende informatie hebt om met een goed gevoel bij ons te winkelen. We kunnen deze voorwaarden altijd nog aanpassen, maar alleen om jou nog beter van dienst te zijn. Het mag dus niet in jouw nadeel zijn.